Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Bitki koruma ürünlerinin hatalı ve bilinçsiz kullanımını engellemek amacıyla hayata geçirilen “B-Reçete Takip Sistemi” için bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Yeni sistemle birlikte zirai ilaç uygulamaları artık parsel bazlı olarak elektronik ortamda izlenecek.
RİZE – Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan “Bitki Koruma Ürünlerinin Uygulanması ve Denetimine Dair Yönetmelik” kapsamında, tarımsal üretimde şeffaflığı ve izlenebilirliği sağlayacak olan B-Reçete Sistemi tanıtıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleşen buluşmaya, ilaç bayileri, reçete yazma yetkili ziraat mühendisleri ve ilçe müdürlük personeli katıldı.
İl Tarım ve Orman Müdürü Murat Genç, toplantıda yaptığı konuşmada sistemin çevre ve insan sağlığı üzerindeki kritik önemine dikkat çekti. Genç, B-Reçete Sistemi’nin temel hedeflerini şu sözlerle özetledi:
“Reçeteli satış sistemi sayesinde zirai ilaçların hatalı, bilinçsiz ve aşırı kullanımının önüne geçeceğiz. Bu sistem, pestisit kalıntısını azaltmak ve geriye dönük izlenebilirliği sağlamak açısından devrim niteliğindedir. Üreticimizin hangi parsele, ne kadar ilaç uyguladığı artık dijital ortamda kayıt altında olacak.”
Sistemin uygulama takvimi hakkında da bilgi veren Murat Genç, B-Reçete’nin şu an için Ankara, Samsun, Mersin ve Kırklareli illerinde pilot olarak uygulandığını belirtti. Sistemin, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren Rize de dahil olmak üzere tüm Türkiye’de aktif hale gelerek zorunlu olacağı müjdesini verdi.
Toplantı kapsamında uzmanlar tarafından yapılan sunumlarda; reçete oluşturma aşamaları, sistemin uygulama adımları ve olası hataların nasıl önleneceği detaylıca anlatıldı. Ayrıca bitki koruma ürünlerinin satışı ve depolanması konusundaki yasal şartlar hatırlatılarak, kurallara uymayanlar hakkında uygulanacak idari yaptırımlar konusunda uyarılar yapıldı.